פירוט השיעורים

אשדוד

חיה ארנסט
הכנה
לתפילה | חיה ארנסט 
בפתיחת כל שבוע נתכנס יחד לזמן הכנה משותף
לתפילת מנחה. נכיר הוגים שונים העוסקים בתפילה
לאורך הדורות. ננסה להתכונן שכלית, אך גם רגשית
למפגש שלנו עם הקב"ה.
השיעור ייגמר בתפילת מנחה משותפת.

 

שיח ר"מיות | תקוה ספירא ואביטל גולד
אחת לשבוע הבנות מוזמנות אל הבתים של הר"מיות. משתדלות תמיד שיהיה כיבוד קל ואוירה טובה. בשיח ניגע בנושאים שונים ומגוונים. זמן השיח מאפשר היכרות מעמיקה יותר דרך דיון פתוח, נסיון לאפשר השתתפות של כולן.

 

 

 

 

אורי עפרןחבורת גמרא עיון | אורי עופרן
דרישות:
רצון, סקרנות, לב מרגיש וראש חושב. עם או בלי ניסיון קודם בגמרא.
המטרה:
א. ללמוד את הגמרא.
ב. ללמוד איך ללמוד – איך מנתחים סוגיה? איך שואלים שאלות העמקה? איפה מוצאים תשובות? הכרות עם פרשנים, מקבילות וגרסאות.
ג . ללמוד מהסוגיה משהו לחיים שלנו.
המסגרת:
3 שעות – קשוח. אבל מגבש את החבורה ונותן זמן להעמיק בסוגיה ודרכה בעצמנו.
את המסכת בוחרים יחד בתחילת כל שנה באלול

חבורת נפש החיים | אורי עופרן
נלמד יחד ספר מוסר ומחשבה מרתק שכתב ר' חיים מוואלז'ין לפני 200 שנה. מדובר בספר היסוד של היהדות הליטאית המכונה 'המתנגדים' (הזרם המתנגד לחסידות). הספר בונה תמונת עולם שלמה ומקיפה של מקומו של האדם בעולם וכיצד האדם מקדם את ומשפיע על  העולם. 

דילמות במחשבה באמונה ובחיים | אורי עופרן ספק מול ודאות, ידיעה מול דעה, שכל מול רגש, אישי מול ציבורי, חיפוש מול קבעון, מחשבה מול מעשה, דבקות מול בחירה, גילוי מול יצירה, התקדמות או נסיגה. אלה הן חלק מהדילמות דרכן ננסה ללמוד על אמונה, על דתיות, על החיים ובעיקר על עצמינו. נעסוק באמונה ובמצוות אבל לא בתכנים אלא בכלים. כלומר לא נסקור שיטות והוגים, אלא נעמיק בצורות החיים, בתחושות ובתבניות החשיבה דרכן אנחנו חווים , מאמינים, מחליטים ופועלים. 

כה עשו חכמינו | אורי עופרן – פעם בשבוע, בהפסקת צהרים – מה חכמים מלמדים אותנו דרך סיפורים – כל פעם סיפור אחד. להכיר סיפורים חדשים ולחדש בסיפורים מוכרים.

אלקנה שרלוחבורת מזלות | הרב אלקנה שרלו במסגרת שיעור זה נעסוק בעולם המזלות האסטרולוגי-היהודי. נכיר את התשתית הרעיונית שיש בעולם היהודי לעיסוק בעולם המזלות, נקדיש לימוד לכל מזל ומזל במטרה להכיר קצת יותר טוב את עצמנו ואת החברה בה אנו חיים, את הסוגיות המרכזיות שעולם המזלות מזמן לעסוק בהן ועוד.

סוגיות תנ"כיות | הרב אלקנה שרלו במסגרת שיעור זה נלמד מגוון של פרקים מתוך כל התנ"ך, במטרה להכיר כל מיני סוגי פרקי תנ"ך במגוון נושאים – שהמרכזיים שבהם: לאומיות, מוסר ועבודת אלוהים. בדרך כלל נבחר כל פעם פרק אחר מהתנ"ך אך יהיו קשרים בין נושא לנושא.

אלעד
האירו פני המזרח | הרב אלעד פורטל
 
מפגש עם חכמי יהדות ספרד והמזרח, עיון בסוגיות נבחרות
מתורתם תוך היכרות רחבה עם עולמם ומרחב הפעילות שלהם.
דמויות כמו: הרב חיים דוד הלוי, מניטו, בן איש חי, הרב משאש,
הרב כלפון משה הכהן, הרב דוד בוזגלו, הרב עוזיאל, הרב משה
מלכה, רבי חיים פלאג'י ועוד.

 

 

 אמירה רענןשיעור שו"תים בעיון | הרבנית אמירה רענן
נתחיל מחוק וסדר, על סמכות הרב על קהילתו.
אח"כ נעבור לשו"ת של הרב עובדיה על נתינת
כשרות לעסק שמאכיל בשרי ורוצה לתת מנה
אחרונה חלבית. כלומר, האם אפשר לעבור
על איסור דרבנן בכדי לא לעבור על איסור דאוריתא.
ונסיים בשו"ת על בטל טעם בטל דבר.

סדר בוקר בגמרא | הרבנית שלומית פלינט וחיה ארנסט
סדר גמרא יתחלק השנה לשני חלקים. בזמן אלול ועד חנוכה נלמד סוגיות ממסכת ראש השנה, נעמיק במשמעות השופר ובסדר תפילות ראש השנה. מחנוכה ועד סוף השנה נלמד פרקים מתוך מסכת מכות, נעמיק במשמעות עדות ועדים זוממים ובמשמעות עבירה ועונש, מצווה ושכר.

הסדר מתקיים פעמיים בשבוע. בכל פעם נפתח בהנחיה ומיקוד של הלימוד ונצא ללימוד בחברותות בעזרת דפי הנחיה. בסוף יערך שיעור מסכם שיארגן וימקד את הלימוד, יעזור לחשוב על כל סוגיה ביחס לחיים שלנו וביחס לעבודת ה'.

הרבנית שלומית פלינטשיעור הלכה | הרבנית שלומית פלינט
במהלך השנה ניפגש עם נושאים שונים שמלווים את חיינו כנשים עובדות ה'. השיעור מלווה בדפי מקורות סביב כל נושא, מהמקורות הראשונים (תורה, משנה וגמרא) ועד פסיקת חכמי זמננו. בכל נושא אשתדל להציג רצף של פסיקות המבוססות ממנהגים שונים ומדרכי הלימוד השונות בעולם ההלכה. נושאים בהם נעסוק: חגים, תפילה, שבת, כשרות, צניעות, נשים. ועוד נושאים שיעלו מכן ואשמח שנלמד יחד.

חבורת כתיבת דברי תורה | הרבנית שלומית פלינט
בחבורה נלמד לכתוב דברי תורה על פרשת השבוע, מועדי ישראל ועוד. נלמד לשאול שאלות, לחפש בתוך הטקסט שלפנינו את התשובות, להבין את התשובות של הפרשנים ולנסח מהכל דבר תורה.

חיה ארנסטשיעור חסידות | חיה ארנסט 
בשיעורי חסידות נלמד על חלק מגדולי החסידות
בשני צירים – ציר כרונולוגי מהבעל שם טוב ועד ימינו,
וציר של מעגל השנה ופרשיות השבוע. נשלב בין
מידע היסטורי וביוגרפי ללימוד מתוך כתביהם של חלק
מגדולי החסידות (או תלמידיהם…) ונשאף ללימוד
שמגייס ומאתגר את השכל ומלהיט את הלב.

 

תמי ביטוןשיעור מדרש | תמי ביטון השיעור ינוע סביב מעגל השנה, יצעד בעקבות הנושאים החודשיים ויגע בסוגיות חברתיות ואקטואליות… דרך הרחקת עדות לבית מדרשם של חז"ל. נתנסה בשפת המדרש וניתן כלים ספרותיים ורעיוניים לדרכי האגדה, לצורת החשיבה הדיאלקטית של חז"ל ולאתגרים עימם התמודדו. בין הנושאים בהם נעסוק: הלכה ואגדה, תלמוד ומעשה, אמת ושלום, גורל ובחירה, מעגל וקו, מרכז ופריפריה ועוד.

פרשה והפטרה | תמי ביטון הקשר בין פרשת השבוע להפטרה לעתים גלוי ולעתים סמוי, לפעמים משלים ולפעמים דווקא מתפלמס. בשיעור נפנה את מבטנו אל הפטרת השבוע ונשאל כיצד היא פוגשת את הפרשה (או המפטיר או הזמן בשנה) ומה הרעיונות הנוספים בהם היא מטעינה אותנו. נשתמש בפרשנות תנ"ך מגוונת תוך דגש על ספרות חז"ל. מומלץ לקרוא את הפרשה לפני השיעור. 

חבורת תורה ושירה – סדנת כתיבה יוצרת | תמי ביטון
בכל מפגש נלמד קטע מהפרשה ושיר המשוחח איתו, ומתוך הלימוד נצא לכתיבה חופשית בעזרת תרגילים מנחים. התורה והשירה יפגשו כל אחת מאיתנו במקומות אישיים ויעוררו הבנות שונות בראש ובלב שמהן נצלול לכתיבה. בסוף המפגש נשתף בעולמות השונים שנרקמו במקביל ונקבל משוב מחבק מחברותינו לקבוצה.

חבורת "ונפשי יודעת מאד" סוגיות בנפש האדם לאור היהדות ומעגל השנה | רחלי בר חיים 
מוזמנת לקלף שכבות ולצלול פנימה לעולם מרתק, מקום המפגש שלך עם בוראך ונשמתך, לגלות תגליות מרתקות שיהפכו אותך לבוחרת. כלים נצרכים: כנות, אומץ, רצון טוב, ונכונות להשתנות.

 

 

 

חמי
חבורת מוזיקה | חמי עמיחי
חבורת מוזיקה עברית 
נסקור ביחד את ההתפתחות של
המוזיקה והשירה העברית, החל
מימי העליות הראשונות ועד ימינו,
נספר את סיפורם של השירים
שכולנו למדנו להכיר ולאהוב.

 

הרב יוסף מילרשיעור מחשבת ישראל | הרב יוסף מילר
במהלך השנה נעבור על סוגיות שונות מתולדות מחשבת ישראל תוך דגש על ההתפתחויות והשינויים בתפיסת האל, יחסי האדם והאל והמשמעות של זה בחיים. מטרת השיעורים אינה לקדם עמדה מסוימת מתוך שלל העמדות היהודיות, אלא לפרוש בפני המשתתפות מניפה רחבה של עמדות יהודיות שונות שיסייעו להן לגבש את עמדתן האישית, להתמודד עם התפתחויות ושינויים בתפיסה האישית במהלך החיים, ולהבין טוב יותר בעלי עמדות אחרות. הנחות היסוד שילוו את השיעור הם כי העמדות השונות של מחשבת ישראל קשורים באופן הדוק לתמורות הרעיוניות ולהתפתחויות ההיסטוריות והתרבותיות של התקופות השונות, וכי לכל אחת משלל העמדות יתרונות ואתגרים משלה. בהתאם לכך מהלך השיעור יבנה לפי סדר כרונולוגי, וכל עמדה תיבחן תוך ניסיון לאפיין את הסיבות שאפשרו את התפתחותה ואת התמורות שהעמידו אותה בפני אתגרים חדשים בתקופות מאוחרות יותר. החלוקה הכללית תהיה לשלשה חטיבות מרכזיות, הראשונה- תקופת המקרא וחז"ל, השנייה- תקופת ימי הביניים (רס"ג, כוזרי, רמב"ם, קבלה ועוד) והשלישית- העת החדשה, כאשר נבחן את ההתפתחות והיסודות הרעיוניים של זרמים אורתודוכסיים שונים (אורתודוקסיה מודרנית, חסידות, שמרנות ועוד). מפעם לפעם בפרט בתקופות של חגים נבחן סוגיות שונות בפריזמה נושאית ולא בפריזמה היסטורית. במסגרת הלימוד לא נוכל להקיף לעומק על אחת מהעמדות, אך ייעשה מאמץ להביא מקורות שישמשו ללימוד במהלך השיעור ולהשלמת העיון של התלמידות בעצמן אחריו.

סוגיות משפטיות | אריאל שמואל השיעור יעסוק בדילמות רוחניות והלכתיות מתחומי המשפט והחברה. במסגרת השיעור נציף דילמות שונות, וננסה לגבש תובנות לגביהן באמצעות עיון במקורות שונים וחשיבה משותפת.

אדוה פלק
כמעט שבת שלום | אדוה פלק
שיעור סדנאי בסופו של שבוע לימוד.
נתבונן ביחד בנושאים וברעיונות
שעולים מן הפרשה, ממעגל השנה
ומהחיים עצמם. נדמיין וניצור,
נכתוב, נשמע, ונפגש במרחב של
רוח ולב.

סדנת קולנוע | תמר גוטמן עמיחי הסדנה של צפייה מונחית בסרטים תעסוק במה שקורה לפני, במהלך הצפייה ולאחריה. נדון על התכנים של הסרט, על המסרים שלו וכמובן גם אחשוף כמה טריקים של עולם הקולנוע. הסרטים יהיו שונים ומגוונים, בסגנונות רבים. 

מרצה אורח | משתנה פעם בשבוע יש לנו הזדמנות להפגש עם דמויות שונות ומגוונות, קרובי משפחה של התלמידות, דמויות אשדודיות מעניינות ועוד.

 

ירוחם

ר"מיות

גמרא | אלונה גלייזר, הרבנית שלומית פלינט, תמר גלבר
סדר גמרא מתחלק השנה לשני חלקים. בזמן אלול ועד חנוכה נלמד סוגיות
ממסכת ראש השנה, נעמיק במשמעות השופר ובסדר תפילות ראש השנה.
מחנוכה ועד סוף השנה נלמד פרקים מתוך מסכת מכות, נעמיק במשמעות
עדות ועדים זוממים ובמשמעות עבירה ועונש, מצווה ושכר.

הסדר מתקיים פעמיים בשבוע. בכל פעם נפתח בהנחיה ומיקוד של הלימוד
ונצא ללימוד בחברותות בעזרת דפי הנחיה. בסוף יערך שיעור מסכם
שיארגן וימקד את הלימוד, יעזור לחשוב על כל סוגיה ביחס לחיים שלנו
וביחס לעבודת ה'.

 

 

 

תמר גלברמחשבת ישראל | תמר גלבר בשיעור מחשבת ישראל נרד לעומק
המחשבה היהודית לאורך הדורות. נקבל כלים איך ללמוד טקסטים
שונים מעולם המחשבה היהודי, נקשה, נשאל ונברר כל דעה לעומק.
נסקור את הדעות החל מימי הביניים ועד ימינו ונשאל את עצמנו
איפה הדעות השונות פוגשות אותי.  הנושאים בהם נעסוק הם: מהי
אמונה?, בחירה וידיעה, השגחה, סגולת ישראל, מציאות הרע בעולם,
משמעותה של תורה שבעל פה, תפילה, מצוות.

 

שלומיתהלכה | הרבנית שלומית פלינט
במהלך השנה ניפגש עם נושאים שונים שמלווים את חיינו כנשים עובדות ה'.
השיעור מלווה בדפי מקורות סביב כל נושא, מהמקורות הראשונים (תורה, משנה וגמרא)
ועד פסיקת חכמי זמננו. בכל נושא אשתדל להציג רצף של פסיקות המבוססות ממנהגים
שונים ומדרכי הלימוד השונות בעולם ההלכה. נושאים בהם נעסוק: חגים, תפילה,
שבת, כשרות, צניעות, נשים. ועוד נושאים שיעלו מכן ואשמח שנלמד יחד.

 

 

 

תמי ביטון

פרשה והפטרה | תמי ביטון הקשר בין פרשת השבוע להפטרה לעתים גלוי ולעתים סמוי, לפעמים משלים ולפעמים דווקא מתפלמס. בשיעור נפנה את מבטנו אל הפטרת השבוע ונשאל כיצד היא פוגשת את הפרשה (או המפטיר או הזמן בשנה) ומה הרעיונות הנוספים בהם היא מטעינה אותנו. נשתמש בפרשנות תנ"ך מגוונת תוך דגש על ספרות חז"ל. מומלץ לקרוא את הפרשה לפני השיעור.

חבורת מסורת ומודרנה | תמי ביטון בחבורה נקרא יחד בספר "מסורת בעידן המודרני" העוסק בהגותם של חכמים ספרדים בדורות האחרונים ונתוודע לכתביהם של דמויות מרתקות כמו הבן איש חי, הרב בן אמוזג, ר' משה כלפון הכהן, ר' יוסף משאש והרב עוזיאל.

מדרש | תמי ביטון שיעור שנע סביב מעגל השנה, צועד בעקבות הנושאים החודשיים ונוגע בסוגיות חברתיות ואקטואליות… דרך הרחקת עדות לבית מדרשם של חז"ל. נתנסה בשפת המדרש וניתן כלים ספרותיים ורעיוניים לדרכי האגדה, לצורת החשיבה הדיאלקטית של חז"ל ולאתגרים עימם התמודדו. בין הנושאים בהם נעסוק: הלכה ואגדה, תלמוד ומעשה, אמת ושלום, גורל ובחירה, מעגל וקו, מרכז ופריפריה ועוד. 

הרב יוני כהןבראשית / שמות | הרב יוני כהן
בשיעור זה נעיין בסוגיות המרכזיות של חומש בראשית וחומש שמות, מתוך הבנה שלמרות היותם מוכרים (ואולי דווקא משום כך) יש מקום לעיין במוכר והידוע, ולחפש בו קומות נוספות. בשיעור ייעשה שימוש בכלים פרשניים שונים: לימוד פשט, פרשני ימי הביניים, פרשנות מודרנית, ריאליה מקראית ועוד. 

חיבורים ומחברים | הרב יוני כהן
 בשיעור זה נפגוש את החיבורים העיקריים בספרות תורה שבעל פה שלאחר התלמוד (מהגאונים ועד ימינו) – ואת דמויותיהם של יוצרי חיבורים אלו. כמובן שלא נוכל לכסות את כל ספרות תורה שבעל פה של למעלה מאלף שנה – אך נשתדל ליצור סדר ולהכיר את קווי היסוד של                                                                               הנושא, תוך כדי חלוקה לתקופות ולשיטות, ו"טעימות" מהחיבורים השונים.

זאביק לויןסימנים בדרך | זאביק לוין 
מפגשי חיים על סדר פרשיות שבוע ומועדי השנה 

בשיעור נצא מפרשיות השבוע והמועדים אל עבר מחוזות קיומיים ונעסוק
בסוגיות הרלוונטיות לאתגרי החיים בהקשרים אישיים ובינאישיים. מקורות
הלימוד מגוונים וכוללים תנ"ך, גמרא, חסידות וכדו' אך "המקור" המרכזי
עליו נעמול לפענח הוא הנפש שלנו. בשיעור נעסוק בסוגיות כמו הארת
הטוב ועין טובה, תקשורת בין חברים, יחסים עם ההורים, דילמות בחינוך,
שאיפות ומשברים, יחסי פנים וחוץ, רכות וקושי, תעוזה ועוד.

 

 

אלונהכתבי הרב קוק | אלונה גלייזר
במהלך השנה נלמד מכתבי הרב קוק.
בתחילת השנה נלמד את אורות התשובה.
לאחר החגים נלמד מגוון קטעים מעין אי"ה.
ובאמצע השנה נעבור ללמוד את אורות התורה.
נלמד לקרוא וללמוד את הכתבים השונים
ולראות היכן דברי הרב פוגשים את חיינו.

 

 

 

אלקנה שרלו

תורת המזלות | הרב אלקנה שרלו במסגרת שיעור זה נעסוק בעולם המזלות האסטרולוגי-היהודי. נכיר את התשתית הרעיונית שיש בעולם היהודי לעיסוק בעולם המזלות, נקדיש לימוד לכל מזל ומזל במטרה להכיר קצת יותר טוב את עצמנו ואת החברה בה אנו חיים, את הסוגיות המרכזיות שעולם המזלות מזמן לעסוק בהן ועוד.

סוגיות תנ"כיות | הרב אלקנה שרלו במסגרת שיעור זה נלמד מגוון של פרקים מתוך כל התנ"ך, במטרה להכיר כל מיני סוגי פרקי תנ"ך במגוון נושאים – שהמרכזיים שבהם: לאומיות, מוסר ועבודת אלוהים. בדרך כלל נבחר כל פעם פרק אחר מהתנ"ך אך יהיו קשרים בין נושא לנושא.

צביהחבורת מסילת ישרים | צביה בולאק
נלמד יחד את הספר מסילת ישרים של הרמח"ל.
הספר עוסק ב'עבודת המידות' יחד נדון בנושאים
ובסוגיות השונות העולות מתוך הלימוד ונחשוב
איך אנחנו יכולות לממש וליישם את הדברים בחיינו.
מכיוון שהחיבור לא מאוד ארוך, אם נרצה, נוכל
גם לעשות עליו 'סיום' בסוף שנה. מומלץ מאוד
לרכוש ספר מסילת יישם וללמוד ממנו, כך
אפשר לכתוב הערות אישיות והספר נשמר ומלווה
אותנו גם הלאה.

 

הדסחבורת חסידות | הדס קסל
הָעוֹלָם אוֹמְרִים שֶׁסִּפּוּרֵי מַעֲשִׂיּוֹת מְסֻגָּל לְשֵׁנָה. 
וַאֲנִי אָמַרְתִּי שֶׁעַל יְדֵי סִפּוּרֵי מַעֲשִׂיּוֹת מְעוֹרְרִין
בְּנֵי אָדָם מִשְּׁנָתָם. בחבורה נצא למסע פנימי
בעקבות ספוריו ותורותיו של רבי נחמן.
נלמד את המעשיות המרכזיות ודרכן נפגוש את
עצמנו ואת עולמנו הפנימי והרוחני. נלמד סוגיות
מתוך ליקוטי מוהר"ן ומתוך ספרי חסידות נוספים.
החבורה מתקיימת באווירה ביתית ובליווי ניגונים.

 

 

חבורת לוחות ושברי לוחות | יהלה זאבי בחבורת הלימוד נעמיק את לימודנו בהגותו של הרב שג"ר ובקריאה המיוחדת שלו את המציאות בת זמננו, המצב הפוסט-מודרני. ננסה לבחון את היחס שלנו לתפיסת עולמו ונפגוש הוגים נוספים שמתמודדים עם נושא זה.

אורי עפרןחבורת גמרא עיון | אורי עופרן
דרישות:
רצון, סקרנות, לב מרגיש וראש חושב. עם או בלי ניסיון קודם בגמרא.
המטרה:
א. ללמוד את הגמרא.
ב. ללמוד איך ללמוד – איך מנתחים סוגיה? איך שואלים שאלות העמקה? איפה מוצאים תשובות? הכרות עם פרשנים, מקבילות וגרסאות.
ג . ללמוד מהסוגיה משהו לחיים שלנו.
המסגרת:
3 שעות – קשוח. אבל מגבש את החבורה ונותן זמן להעמיק בסוגיה ודרכה בעצמנו.
את המסכת בוחרים יחד בתחילת כל שנה באלול

חבורת נפש החיים | אורי עופרן
נלמד יחד ספר מוסר ומחשבה מרתק שכתב ר' חיים מוואלז'ין לפני 200 שנה. מדובר בספר היסוד של היהדות הליטאית המכונה 'המתנגדים' (הזרם המתנגד לחסידות). הספר בונה תמונת עולם שלמה ומקיפה של מקומו של האדם בעולם וכיצד האדם מקדם את ומשפיע על  העולם. 

דילמות במחשבה באמונה ובחיים | אורי עופרן ספק מול ודאות, ידיעה מול דעה, שכל מול רגש, אישי מול ציבורי, חיפוש מול קבעון, מחשבה מול מעשה, דבקות מול בחירה, גילוי מול יצירה, התקדמות או נסיגה. אלה הן חלק מהדילמות דרכן ננסה ללמוד על אמונה, על דתיות, על החיים ובעיקר על עצמינו. נעסוק באמונה ובמצוות אבל לא בתכנים אלא בכלים. כלומר לא נסקור שיטות והוגים, אלא נעמיק בצורות החיים, בתחושות ובתבניות החשיבה דרכן אנחנו חווים , מאמינים, מחליטים ופועלים. 

כה עשו חכמינו | אורי עופרן – פעם בשבוע, בהפסקת צהרים – מה חכמים מלמדים אותנו דרך סיפורים – כל פעם סיפור אחד. להכיר סיפורים חדשים ולחדש בסיפורים מוכרים.

דיניתורה ושירה | סדנת כתיבה יוצרת | דיני ותמי
השנה נקרא ונכתוב על "בית" ונטייל בחדריו השונים.
על שייכות וזרות, קבע וארעי, אורחים ושכנים, נדודים
וחזרה הביתה, על סוכות, ארמונות, מבצרים ומקדשים.
המקורות והתרגילים בסדנא יפגשו כל אחת מאתנו
במקומות אישיים בלב ובראש ויעוררו לכתיבה.
בסוף המפגש נשתף בעולמות השונים שנרקמו ונקבל
משוב מחבק מחברותינו לקבוצה.

מידות | הרב אשר וייס במפגשים שלנו נשתדל ללמוד על מידות הנפש בעיקר דרך מבטם של המהר'ל, הרב קוק וחז"ל. ננסה להבין מה טמון בחלק ממידות הנפש ונשאל את עצמנו כיצד נכון לעבדם. נעסוק במידות כגון, קנאה, אהבה, יראה, ענווה, תמימות, כעס ועוד… הלימוד יהיה מכוון לסיטואציות היומיומיות שלנו ולמצבים אישיים ובין אישיים שאנחנו נתקלים   בהם באופו שוטף.

 

אביטלאביטל אביגזר
רכזת עבודה קהילתית

מלווה את הבנות לאורך השנה
בתפקידים השונים.
ליווי קבוצתי ואישי.